Sunday, August 26, 2007

Härligt!

Så var det avklarat. Debuten i Tjejmilen. Tyvärr hamnade Veronica och jag i startgrupp fem, där man skulle springa på 59-60 min. Men alla springer inte så fort utan går nästan direkt. Första två kilometrarna var det jättetrångt och jag fick kämpa för att komma förbi sölkorvarna. Sen blev det lite bättre så jag kunde springa på lite.

Vädret var bra, ganska kallt på morgonen, men sedan blev det varmt.
Efter 6 km blev jag trött och lite törstig så jag drack lite vid 7 km. Men tyvärr satte jag i halsen så jag fick ont och kunde inte andas ordentligt så jag fick ta det lugnt en stund. Men vid 8 km var det bara att ösa på. Tyvärr har jag ingen bra spurt så Veronica drog om mig på slutet.

Men nu har jag taktiken klar för nästa år. Först och främst måste jag träna upp farten. Men sen ska jag komma mycket tidigare till startfållorna så att jag hamnar bland de lite snabbare.

Vill ni veta vilken tid jag hade? Jag glömde nästan säga det. 57:36. Ingen höjdare precis, men inte så dåligt heller.

2 comments:

Anonymous said...

hittade denna fina bild på dig när du sprang.

http://bigbox.koalit.dk/img2.asp?f=711020302&ev=478

Marie said...

Ja, jag har sett den också. Snygg jag är. =)
Tror inte jag ska beställa den.