Thursday, August 28, 2008

Ultraljud


Idag var det så äntligen dags för ultraljud. Var lite pirrig innan men det gick jättebra.
Nils Enar var lite vild och väldigt vig som ni ser på bilden. Ena benet vid huvudet och andra böjt.

Enligt barnmorskans mätningar stämmer födelsedatumet som jag räknat ut: 22:a januari. Jag är nöjd så länge det blr en januaribebis.
Även om vi inte vill veta om det blir en pojke eller flicka så tittade vi båda lite extra men vi såg inget.

Det var riktigt häftigt att se hjärtat slå, det är det lite suddiga och det mörka är magsäcken.

10 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Unknown said...

Vilken sötis! Är så kul att vi kan följas åt hela vägen :)

Marie said...

Ja, det känns jätteskönt för mig att ha någon erfaren att fråga om det skulle vara nåt.

Anonymous said...

Hej hej,
Vilken fin bild, och vad spännande det är att inte veta kön.

Ha det så gott gumman
Kram Ela

Anonymous said...

Morfar tycker det ser ut som en liten "PÖJK" för under näsan ser man början till en mustasch !!

Unknown said...

Vi vill se magbilder oxå!

Anonymous said...

Oj! tänk att det ska bli en liten människa, vilken lycka,många kramar vännen

Marie said...

Magbilder kommer på torsdag. Tänkte lägga ut var femte vecka.

Ja, fantastiskt att det är en liten person där inne, nu ska den bara växa till sig lite.

Unknown said...

Jaha och är det inte torsdag idag då ;) Nyfiken på hur du växer :) Själv var jag mer än 2 cm över normalkurvan fast jag brukar alltid ligga på översta eller tvillingkurvan under mina graviditeter

Anonymous said...

Attans va kul att det blev en så bra bild. Själv har man ju bara några suddiga, knöggliga lappar kvar hehe. Ha det gött. Kram Jessica