Thursday, March 12, 2009

mjölkstockning

Natten till tisdag vaknade jag och hade sketaont i brösten och hade 39 graders feber. Jimmy åkte till jobbet på morgonen men fick komma hem vid lunch så att jag fick vila lite. Försökte amma så mycket som möjligt för att det skulle gå över. Gårdagen spenderade jag också ammande eller sovande. Det var jätteskönt att Jimmy kunde vara hemma för det känns som Elliot inte får tillräckligt med mat trots att jag ammar mycket. Så han har bitvis varit riktigt ledsen. Men nu är i alla fall febern borta även om jag fortfarande har ont i högra tutten. Det märks på Elliot att allt inte står rätt till för han gråter så hjärtskärande när han får ligga själv. Så nu ligger han uppepå mig

... en timme senare
han sov uppepåmig men vaknade och ville ha käk. Nu sitter han i mitt knä och är faktiskt ganska nöjd. La nyss en kaskadspya.

... en halvtimme och massa gråt senare
Anledningen till att jag fick mjölkstockning är nog att både lördag, söndag och måndag frångick vi amningsrutinerna och Elliot klarade sig utan mat i tre till fyra timmar flera gånger. Och eftersom mina bröst är vana vid att ammas oftare så slog de bakut. Jag som var jättelycklig och hoppades att det skulle hålla i sig så att jag skulle få sova mer på nätterna.

Det är skönt att kunna ha datorn bredvid mig i soffan. Då kan jag blogga och surfa med en hand. Det tar lite längre tid bara.

No comments: