Sunday, February 01, 2009

Växer så det knakar

I fredags var Elliot och jag hos Elisabeth på BVC. Det var dax för vägning och mätning igen.
Enligt måttet från BB har han växt 4,5 cm, nu är han 52,5 cm. Så att han var 48 vid födseln får vi nog ta med en nypa salt.
Elisabeth är i alla fall supernöjd med hans vikt.
Så här har det sett ut:
090109 3285 födseln
090112 2975 efter tre dagar, vid hemgång från BB
090116 3142 en vecka, vid hembesök från BVC
090123 3410 två veckor
090130 3600 tre veckor

Nu har han ätit som
en häst i två dagar. Så nu kommer säkert vikten öka ännu mer. Jag märker att jag är mycket hungrigare också nu när han äter så mycket. Han vill ha mat varannan timme även på natten så jag får inte sova så mycket, så jag hoppas den här matfrossan inte håller i sig så länge.

2 comments:

Anonymous said...

Men STORT GRATTIS till er allihopa!! Vad roligt och så söt och så finfint namn! Mattias bytte dator så jag tappade bort din bloggadress, men nu är jag tillbaka och är påläst! Vi verkar ju ha haft samma upplevelser med bebisar i säte och vändningsförsök... Alice ville ju inte heller vända på sig. Fast henne plockade vi ut på bestämd tid. Skönt att höra att allt är bra med er alla.
Hur har det gått med husspekulationerna? Eller bor ni kvar i lägenheten utan hiss? Själv längtar jag till vårt hus blir klart, det blir nog till hösten tror jag.
Ha det gott. Vi hörs.
Kram
Sofia

Marie said...

Vad skönt med nytt hus. Vi ska ev. få ett hyresradhus. En tillfällig lösning tills vi hittar något vi vill köpa.

Bråkiga ungar som inte vill lägga sig rätt. =) Men får jag fler barn som kanske ligger fel kommer jag inte att försöka vända det. Då känns det som om det är meningen att barnet ska ligga så eftersom jag och brorsan också kom i säte. Och två av mina kusiner.