Thursday, July 02, 2009

Livets första bad


Vilken värmebölja! Vi har så varmt hemma. Just nu halvligger jag i soffan med Elliot vid bröstet. Jag är ju varm i vanliga fall, så gissa hur varm jag är nu med en kamin på magen. Han är så snuttig nu på kvällen och hela igår natt.

Idag var vi vid Krognäs vid Buskhyttan (skulle till Kovik men där var det så mycket alger) och badade. Det var så varmt i vattnet att till och med Agnes badade. Elliot var jättevarm så jag testade att bada med honom. Jag höll honom i famnen och sänkte ner oss lite sakta, han andades lite extra högt och snabbt men sa inget. Så det var nog skönt att bli lite avsvalkad. Så nu är livets första dopp (inte huvudet förstås) avklarat. Bilden är från Syd Långö där det var för kallt för honom att bada hela kroppen men fötterna gick bra.

Sen somnade han på filten efter han fått mat. Sov gott till ett störtregn gjorde att vi var tvungna att lyfta in honom i bilen där han somnade om. Sen vaknade han upp på City Gross, naken (blöja hade han sålklart) men med en filt på sig, vi hann inte få på honom kläderna eftersom det regnade så mycket. Men han brydde sig inte, var glad som vanligt.

No comments: