Friday, April 24, 2009

Barnvagnsleksak

När vi skulle svänga in mot Kungshagen vid Jetmacken så tyckte jag att jag såg Tom och Jennys bil. Och det var Tom och Erik som skulle tvätta av bilen lite innan de skulle köpa bromsklossar.

Den här fina barnvagsleksaken fick vi av dem. Vi tror att någon eller båda av oss haft den när vi var små. Elliot tittade på den hela vägen hem så han gillade nog den. Det roliga är att jag varit och letat efter något att hänga i vagnen men inte hittat något jag gillat. I tisdags gick jag t.o.m. till Gumsbacken för att kolla efter en (inte bara det men det var en av anledningarna). Det hade ju inte Tom en aning om så timingen var verkligen bra. Nu behöver jag inte leta mer.

När jag sa till Elliot att vi skulle gå hem och äta hörde Erik det och skulle följa med oss hem. Han ville inte åka iväg med Tom. Så de följde med oss. Det passade ju jättebra eftersom Tom ändå hade mackor med till dem som de skulle äta medan de fördrev tiden till tio då affären öppnade. Så det blev gröt till mig och mackor till dem, Erik åt knappt något trots att han hade sagt att han var hungrig.
Som vanligt när Elliot ätit så kräktes han. Äckligt, tyckte Erik. "sluta med det där." Elliot kan ju inte rå för det men jag måste hålla med om at det inte är så trevligt och jag längtar tills det slutar.

No comments: