Wednesday, May 13, 2009

Bajstajming

Jag vet att det är mycket skitsnack här men det blir lätt så när man har en bebis som bajsar i tid och otid.
Jag har ju berättat om att flera gånger då Elliot varit påklädd för att vi ska ut och gå så brummar det till i blöjan.
Igår tajmade han det tre gånger. Först när vi skulle ut och gå. Sen hade jag precis lagt upp lunchen och tredje gången hade jag precis lagt upp middagen. Ingen aptitretande syssla direkt. Men sen var han jättesnäll och låg och lekte i babygymmet så jag fick äta i lugn och ro.

Jag har kommit på en sak som är bra med att Jimmy är borta. Och det är att jag kan äta precis vad jag vill. Annars när jag är själv brukar jag lätt äta massa onyttigheter för att jag blir så rastlös men den här veckan har jag bara ätit nyttigheter och har kört lite GI-tänk. Måste försöka gå ner de sista kilona (drygt två) efter graviditeten, sen kan jag ta tag i de ca 10 kilona som var för mycket innan jag blev gravid.
Korrigering efter påtryckningar: Jimmy tvingar mig inte att äta saker jag inte vill. (Om det nu var någon annan än han som trodde att jag menade det.)

Men som sagt, det är det enda positiva med att Jimmy är borta så länge. Nu längtar jag efter honom...

No comments: