Thursday, September 03, 2009

Mindre än en månad kvar


Nu kämpar vi på för att jag ska kunna börja jobba första oktober. De senaste två veckorna har Elliot gjort enorma framsteg. Från att inte vilja ha någon mat till att äta så mycket att jag inte behöver amma på dagen. Nu försöker jag få honom att dra ut mellan målen på natten. Ett tag ville han snutta varje timme men nu tvingar jag honom att hålla sig minst tre timmar. Visst blir det lite jobbigt eftersom jag får gå upp med honom några gånger då han har svårt att somna om. Men förhoppningsvis kommer han snart in i de nya vanorna och sover hela natten, peppar peppar. På bilden visar Elliot sitt nya trick, fånle mot alla han möter för att få dem att skratta. Det syns inte att han nyss var supertjurig för att jag testade om han ville ha barngröt. Vanlig gröt går bra men barnvarianten är så läskig. Så nu övar han pincettgreppet med att äta macka. Vissa bitar går toppen men det mesta hamnar på golvet.

No comments: