Thursday, September 17, 2009

Nattmara

Vi kämpar fortfarnade på med nätterna. Vissa nätter går hyfsat bra, andra skitdåligt.

Vet inte vad jag ska tycka om natten som var. Först vaknade Elliot 00:20. Jag hade bestämt att han skulle få mat tidigast klockan två så det var bara att gå upp. Annars brukar det funka att ge vatten och att jag sätter mig i soffan så somnar han om igen. Men inte den här gången. Vankade av och an i lägenheten i säkert en halvtimme med en tidvis hysterisk unge. Men till slut somnade han på mig i soffan. Gissa om jag blev förvånad när jag tittade på klockan och den var kvart i fem. Ungen (och jag) hade sovit i fyra timmar. Han hade alltså hoppat över tvåmålet.

Eftersom Elliot fortfarande sov la jag ner honom i sin säng men han vaknade såklart direkt. Så det blev en ny tur till soffan men halv sex gjorde jag ordning lite välling som han fick. Såklart bajsade han så det var bara att masa sig upp och byta på en halvsovande unge. Sen somnade vi om till nio.

Så jag har inte ammat en enda gång i natt!

3 comments:

Unknown said...

Vad bortskämd man känner sig när Viggo sover mellan 20-07 i stort sett. Välling är guds gåva till mammor!

Marie said...

Lyllo dig!
Elliot tar äntligen välling och sover faktiskt lite bättre än förut. Men inte så bra som jag hade hoppats. Jag hade hoppats att han skulle sova hela nätterna men det har aldrig hänt.

Unknown said...

Såg att du svarat :P Vällingen är ju en fantastisk uppfinning. Bröstmjölk i all ära trots att man med ny forskning visat att den inte på långa vägar är så näringsrik som man trott med tanke på att mammorna äter för dålig kost, miljön är full av gifter etc. Men stora killar vill ju ha mycket mat.