Tuesday, December 19, 2006

Irriterande

Jag blir så arg när jag inte fattar saker och ting. Har nu försökt att läsa på hur det fungerar med EU:s nya regler vad det gäller att ta med sig vätska i handbaggaget. Så förbaskat krångligt det ska vara.
Har man flaskor som är mindre än 100ml är det okej, bara man lägger dem i en återförslutningsbar påse som är en liter. ?? Men om jag nu skulle vilja köpa en parfym, eller lotion i tax-free som är mer är 100 ml, så får jag inte göra det i Osaka. För den säkerhetskontrollen vi går igenom där gäller inte i Helsingfors utan då måste vi gå igenom en ny. Men, det går att handla på planet mellan Osaka och Helsingfors, om flygvärdinnorna stänger igen påsen ordentligt så att man inte kan stoppa i nåt nytt och så måste man ha kvittot. Vad är skillnaden???
Någon som kan förklara för mig?

1 comment:

Anonymous said...

De har inte tänkt igenom det hela alls. Dessvärre. Så är det allt för ofta.