Tuesday, December 05, 2006

Är du stolt nu, mamma?

fula skorHar kännt ett tag att mina gympaskor har varit lite dåliga i det här vädret. Sulan är blanksliten så jag halkar runt som en isprinsessa. Så idag när vi gick till universitetet så bestämde jag mig för att köpa nya skor. Och idag när vi gick hem så märkte jag att jag blev blöt om högerfoten. Då har sulan spruckit. Så jag var i akut behov av nya skor.
Så vi knatade ner till shoppingcentret. Japanerna är mycket för höga klackar, men de kan inte gå i dem. Men så fanns det många gummistövlar med lite foder.
Och nu till varför min mamma ska vara stolt. Jo, jag köpte ett par stövlar, ungefär som snowjogging och Jimmy köpte ett par kängor. Grov sula och det bästa, inbyggt halkskydd i hälen som man kan fälla ut om det är halt. Så mamma, jag köpte ett par fula, sköna skor. Det du!!

1 comment:

Anonymous said...

Att du äntligen har tagit ditt förnuft tillfånga, efter alla blåsor och skoskav du haft så var det faktiskt på tiden.Jag är stolt över dig att du har tagit klivet in i vuxenvärlden för folk tittar inte på dina fötter, utan på ditt vackra leende.
Puss o Kram
Mamma med de sköna skorna