Wednesday, December 06, 2006

Tredje gången gillt?

Så var det dags igen...

Idag gick jag till doktorn för tredje gången. Min klåda blev ju lite bättre när jag åt medicinen, men igår började det om med "jag-blir-galen"-klåda.
Det är lite roligt för de är så pryda här. Eftersom min klåda mest sitter på låren så måste jag ju ta av mig byxorna för att han ska se. Så då fick jag lägga mig på en brits och knäppa upp byxorna. Så kom sköterskan med en handduk som hon la över mig, så jag kunde dra ner byxorna. Se så fick läkaren lyfta på handduken när han skulle se mina utslag. Känns så omständigt.
Jag fick mer allergimedicin och sen fick jag nåt som heter predonine. Det någon kortikosteron (tydligen nån steroidhormon) liknade kortison. Fick både tabletter och salva. Ska ta det en vecka, sen ska jag gå tillbaka till doktorn. Man ska inte ta medicinen för länge för då kan man få massa biverkningar som viktökning och diabetes (och jag vill inte ha nåt av dem).
Så nu hoppas jag verkligen att det går över. Idag sa han inget om mycoplasma utan pratade bara om allergi, så nåt är jag allergisk mot, jag vet inte vad bara.

No comments: