Monday, April 16, 2007

Hur går det tjejer?

Idag är det 132 dagar kvar till Tjejmilen. Vet inte om det är mycket eller lite, men det känns onekligen långt kvar. Klarade av vecka tre i programmet igår. 8 km:s löpning. Det känns som om jag fått tillbaka gnistan för löpningen igen. Var lite nere ett tag, men en dag bestämde jag mig helt enkelt för att springa fortare och det gick jättbra. Jag måste tro mer på mig själv har jag insett, jag orkar mer än jag tror.
Idag är det vila från löpningen, men jag tänkte styrketräna lite. Det är så roligt att jag inte kan låta bli. Jimmy tycker jag ska fokusera på löpningen, men jag vill ju få lite muskler också.
Imorgon är det fartlek, ska bli roligt att testa att springa i intervaller och variera farten. Har hittat en skitbrant backe som är perfekt att få upp pulsen i.
Sen på tordags är det lite snabbare löpning som gäller. Tänkte styrketräna innan, så då blir det löpning på löpband. Bra när man vill hålla snabbt tempo. När jag springer ute känns det ganska fort, men på bandet kan man ju inte lura sig själv.

No comments: