Wednesday, April 04, 2007

Ueno

Idag bestämde jag mig för att åka till Ueno-parken. Där finns det massor av körsbärsträd och nu börjar det bli på sluttampen att se dem. Vädret var lite mulet när jag åkte, men efter ett tag sprack det upp och solen tittade fram. Jag var inte ensam. Massor av folk hade hittat dit. Vissa hade t.o.m. presenningar som de satt på. Tydligen så är blomningen ett väldigt bra tillfälle att festa så då tar men med sig en presenning och en sovsäck så kan man t.o.m. sova över. Det roliga var att det inte bara var ungdomar. På bilden så var det både gamla människor och kostymnissar.

Utmed allén var det massor av stånd som sålde mat. Vissa luktade godare än andra. Man kunde köpa grillade små bläckfiskar som de trätt upp på en pinne. Inte så frestande.

Det var ett riktigt aprilväder idag. För i parken var det soligt och fint, men senare åkte jag till Shinjuku och då började det regna. Så jag bestämde mig för att åka hem. Och när jag kom till Takadanobaba så spöregnade det. Jag var helt sjöblöt när jag kom hem. Och frusen. När jag tittade ut en stund senare snöade det lite. Och jag som längtat hit för att det varit så varmt. Det har ju varit ca 15 grader, men det är det inte nu. Typiskt att det skulle bli kallt nu när vi kom hit.

No comments: