Friday, April 27, 2007

Tema: Anna


Idag har jag knallat runt i Harajuku. Från mycket spännande små butiker med roliga kläder och mycket hårpynt till riktiga märkesbutiker som Chanel och Dior.

Men på en liten tvärgata råkade jag hitta Anna D:s favoritbutik, förutom IKEA förstås. =) Och det var Marimekko. Tänk, tre våningar med bara Marimekko-grejor. Vilket himmelrike!

Sedan gick jag in i en barnbutik. Det fanns så mycket grejor, allt från Sesam till Hello Kitty. Jag köpte i alla fall en tygpåse med Lilla My på. Mamma tycker jag är lik henne, till humöret i alla fall. =)

Men det fanns även svenska grejer. Som Spöket Laban och Lilla Anna och långa farbrorn. Böckerna fanns på svenska och japanska. Funderade på att köpa en bok på japanska. Kan ju vara kul att ha. På de andra grejerna stod det på svenska och då kvittar det ju att man har köpt dem här.

1 comment:

Anonymous said...

Vad skall jag säga.. ÄR verkligen avis!! / Anna