Wednesday, April 11, 2007

Ännu mer blommor

Förra veckan var jag i en park i Shinjuku och myste lite. Vädret var jättefint så jag köpte med mig en kaffe och satte mig och läste en stund. La mig även ner en stund och blundade, så skönt så.

Fick faktiskt lite solbränna, eller röd näsa och panna rättare sagt. Det försvann ganska snabbt men jag hoppas att vädret kan bli lika fint snart så jag kan bli av med min blekhet.

Det som är så fantastiskt är att man är mitt i en storstad, men ändå så är det så lugnt och skönt. Om man struntar i alla människor som också var där, förstås.

Men nu har blommorna vissnat och ramlat av. De håller ju bara ca en vecka. Och med tanke på att det snöade förra veckan (första gången på nitton år det snöar i april) så är det ju inte så konstigt att de är borta nu.

No comments: