Monday, October 09, 2006

The alien has landed in Taiwan

Äntligen framme efter en lååång flygresa. Allt har gått bra, men över 24 timmars resa tär på de flesta. Min mage ville inte riktigt vara med efter all flygplansmat och konstiga tider, men nu har det ordnat upp sig.

När vi kom till Osaka flygplats trodde vi att vi var tvungna att hämta ut vårt baggage för att sen checka in det på nästa flyg, men de sa att vi inte skulle behöva det, utan det skulle skötas av dem. Vårt flygbolag hade ingen egen disk utan vi fick vänta tills en timme innan avgång innan vi kunde få våra boardingpass, då sa de också att det var ok att vårt baggage skulle komma med flyget. Men precis innan vi fick gå ombord så kom de och frågade om det var vårt handbaggage vi menade. Ojoj, men det skulle inte vara något problem. Vi kände oss lite skeptiska, men japanerna brukar ju vara effektiva. Och visst var de det, när vi kom till baggage uthämtningen snurrade våra väskor runt där på bandet.

Men oj vad konstig jag kände mig när vi stod i kö till immigrationen, vi var de enda västerlänningarna och jag var den enda som var blond. Jag hade lika gärna kunnat vara en elefant (vilket jag i och för sig är =) ), så mycket stack jag ut från mängden.

När vi äntligen kom fram till hotellet var det jättestort och fint. Det finns en stor simarena, bowlingbana mm. Ska gå och titta till gymmet och se om man får använda det. Det finns också hikingleder runt om hotellet som jag också tänkte utforska.

Vi var så trötta när vi kom fram att vi beställde room service. Lyxigt värre!! Så vi hade picnic i sängen med jättegoda hamburgare och lite pommes, Jimmy drack någon Taiwanesisk öl som gjorde att han luktade gammal alkis. Men mysigt var det i alla fall. Somnade tidigt och sov hela natten, kors i taket, det brukar ju vara så svårt att sova när man är jetlaggad.

1 comment:

Anonymous said...

Är det detta som kallas fär bricklunch ??
Lennart