Tuesday, October 10, 2006

Hiking


Igår, måndag, skulle jag ta en liten promenad på en av hikinglederna runt hotellet hade jag tänkt. Gick först och tittade på Martyrs' Shrine och kom precis i tid för vaktavlösningen. Det var spännande att se, allt var perfekt koreograferat. Tydligen så har varje vakt en egen manager som håller ordning på att de ser ordentliga ut.


Och den där lilla promenaden, den blev längre än jag tänkt. Lederna var skyltade på engelska en liten bit, sen förstod jag inte riktigt ved det stod på skyltarna. Så jag knatade på, upp, upp och mer upp. Och när jag trodde att jag kommit högst upp på berget, ja då var det bara att gå lite till. Mötte lite asiater som nog tyckte att jag såg rolig ut, blond, knallröd i nyllet och svettig. Men nickade man bara lite åt dem blev de så glada så.
När jag kom upp på toppen var det värt allt kämpande, man såg ut över hela Taipei.
Tapei 101 syns i mitten av bilden och man ser verkligen hur högt det är i jämförelse med alla andra byggnader.

No comments: