Sunday, October 15, 2006

Roliga skyltar

Jag brukar gilla att ta kort på roliga skyltar. Och här är några jag hittade i Taipei.

gamla människor får inte åka rulltrappa Gamla människor får inte åka rulltrappa, de måste åka hiss.
Alltid gott med Shushi. sushi shushi är gott
barnvagnen kan blåsa ner på spåret Akta så att inte din barnvagn blåser ner på spåret.
Om din barnvagn skulle blåsa ner på spåret, eller om du skulle lägga något annat på spåret, vänta till någon personal kommer och plockar upp den. vakter måste hämta saker från spåret
stjäla från en automat är förbjudetOm du ska stjäla något från en automat, får du inte ta på dig en mask.
Synd att man inte förstår vad det är man inte får göra. nix
glad att ha hår Ja, jag är också glad att jag har hår, men inte så glad att jag gör en skylt.
I Longshan park är det mycket saker man inte får göra, t.ex. campa, kissa, spela trumpet.
gamla, gravida, handikappade, folk med barn och jimmy får sitta här Här får bara gamla, gravida, skadade och folk med barn sitta. Och Jimmy förstås.
Vilket bra café! fantastiskt café

2 comments:

Anonymous said...

vad kul att få se roliga skyltar det har jag aldrig tänkt på.Mycket spännande att ta del av kollar så ofta jag kan,jag följer er med stort intresse.

Anonymous said...

Jätte roligt med skyltarna hehe