Friday, November 24, 2006

Farbror doktorn

Idag har jag varit hos doktorn.

När jag kom dit började det bra. =) Sköterskorna i receptionen kunde ingen engelska. Men som tur var kom det precis en annan patient som kunde översätta åt mig. Jag fick fylla i namn, födelsedata och min adress (som jag såklart inte hade med mig, eller kommer ihåg).
Sen fick jag sitta och vänta i över en halvtimme.
När jag fick komma in fick jag mäta och väga mig. (Det var inte så farligt som jag trodde)
Sen fick jag komma in till doktorn och han kunde engelska, hurra. =) Han trodde såklart att jag var från Schweiz och ville prata tyska med mig. "Vad pratar man för språk i Sverige?" och sen "vart kan man prata det mer?" För han hade funderingar på att lära sig svenska men valde tyska och spanska i stället.
När han fick titta på mina utslag lät han förfärad och äcklad och sa "det kliar mycket ser jag". På min lilla journal var en människa ritad och han ritade prickar på hela bakkroppen. Såg lite roligt ut =)
Men han kunde inte riktigt säga vad det var. Han trodde att det kunde vara mycoplasma, men det kan ha när man har lunginflammation. Men jag fick lämna lite blod så får jag komma tillbaka på måndag för att se vad det är.
Jag fick två olika sorters piller jag ska ta fram tills dess. Den ena är mot allergi och den andra är antibiotika. Sen fick jag dropp! Med någon slags medicin som ska hjälpa mot klådan. Det tog 50 min att få. Men just nu kliar det som faan så jag vet inte om det hjälpte så mycket.
Jaja, det går väl över tills jag gifter mig, som pappa brukar säga. =)

1 comment:

Anonymous said...

Hej hej vännen!
Låter inte kul det där med kliandet. Tycker synd om dig. Hoppas också att det går över tills Jimmy friar =)
Idag är det skola med alla killarna, the killarna, Jonas och Björn är också i skolan. Så du kan tänka dig på vilken låg nivå det är på snacket idag. JAG SAKNAR DIG!! Behövs lite kvinno-snack i skolan nu känner jag. Men nu är det inte långt kvar!! Och bara en månad kvar till jul.
Ha det så bra! Kram på dig!