Wednesday, November 22, 2006

Se det snöar

Idag bestämde jag att det var dags att leta upp en doktor för mina kliande ben. Jag har fått blåmärken, så mycket har jag kliat. Så vi frågade vår lärare i japanska och hon gav oss namnet på en och ritade en karta åt oss. När vi letat ett bra tag gick jag in på ett postkontor för att fråga vart läkarmottagningen låg och fick veta att vi var helt fel ute. Men till slut hittade vi fram, men då visade det sig att de bara har öppet till tolv på onsdagar. Och imorgon är det stängt för då är det nån helgdag här. Så jag får gå på fredag istället.
Men vi valde nog den sämsta dagen att knalla runt på stan. För idag kom första snön. Det var inte så mysigt.


Men när vi kom hem så var vår gran utanför dörren så fin så. Med snö och ljusen som lyser så färgglatt.

No comments: