Saturday, November 04, 2006

Löpning

Nu måste jag skryta lite. Inte för att det egentligen är så mycket att skryta om, men för mig är det det. Idag var jag ute och sprang för första gången (ute) i Japan. Har ju varit förkyld så jag har inte varit ute tidigare. Jag har ju, i ett svagt ögonblick =), lovat att springa tjejmilen nästa år. Och jag vägrar ju att vara dålig så tyvärr måste jag nu börja träna löpning. Sprang några gånger i somras och några gånger innan vi flyttade från Göteborg, men tyvärr har jag inte fått nån rutin. Egentligen är jag ju ganska lat och hatar att springa. Jag tycker att jag i vanliga fall är en ganska positiv människa, men när det gäller löpning tänker jag bara negativa tankar som "fy, vad långt det är kvar", "usch, vad jobbigt det här är" och "ånej, nu kommer det en backe". Men nu har jag börjat att tycka att det är riktigt kul. Mina negativa tankar försöker jag att tänka bort.
Så nu hoppas jag att fler kan följa med och springa tjejmilen. Idag är det 295 dagar kvar.
Jag tänkte träna tre gånger i veckan och det är 42 veckor kvar. Det är 126 löprundor till, det låter väl frestande? =)

1 comment:

Anonymous said...

inte alls bara jobbigt huga man kan bli svettig för mindre