Saturday, November 11, 2006

Nu är det krig

Nja, det är inte så farligt som det låter.
Men på två fronter har jag krig.

1) ser på serien "Band of brother"
Det är ju rätt så många avsnitt, så vi försöker beta av något avsnitt då och då. Jag har inte sett dem förut och jag är positivt överraskad.

2) läser "Krig och fred av Leo Tolstoj
Läser förstautgåvan från 1800-talet så ibland är det lite roligt med alla gamla stavningar. 1000 härliga sidor. Bitvis är den riktigt bra, men lite tråkigt då det handlar just om krig. Det kan vara lite svårt att hålla reda på vem det handlar om eftersom alla har ca tre namn och beroende på vem de pratar med så kallas de olika saker.

1 comment:

Anonymous said...

ja jag vet hur den är, såg den på tv för länge länge sedan men det var något av det bästa jag sett faktiskt,kämpa på den är värd det.