Tuesday, May 01, 2007

Hamarikyu

I söndags åkte vi till kejsarpalatset för att springa. Jag hade tyvärr vaknat på morgonen med ont i halsen och efter frukost fick jag världens förkylningsattack. Men det kan ha berott på att jag tände rökelse av sandelträd för efter ett tag kändes det lite bättre. Så vi åkte dit i alla fall. Men eftersom jag inte kände mig helt kry sprang vi bara ett varv på 5 km, egentligen kasnke jag inte borde ha sprungit alls. Efteråt kändes det jättekonstigt. Som om man hade blivit snuvad på något. Jag var ju inte så trött. Haha, har ni hört. Jag, inte trött efter att ha sprungit fem kilometer. Galen värld vi lever i. =)

Så efter dusch och lunch på vår sushiställe åkte vi till Hamarikyu. En park som ligger vi Tokyos hamn. Det var jättemysigt att knalla runt där. Vi hade med oss en filt så vi kunde ligga och njuta i solen. Så otroligt skönt att det äntlligen blivit lite varmt och fint. (Ibland i alla fall, idag regnar det igen) Skönt att kunna gå i linne.

Som vanligt när man är i en park i en storstad är det spännande med kontrasterna mellan park och stad. Mitt i sjön ligger ett tehus och bakom är det några skyskrapor.

Vår helg har varit fantastiskt bra. Väldigt aktiv om man jömför med hur vi hade det i Hakodate. Där gjorde vi nästan aldrig nåt, för det fanns inte så mycket att göra. Här finns det grejor att göra i överflöd, svårt att välja.

No comments: