Thursday, May 10, 2007

Vilken heldag

Igår åkte vi till Roppongi. Vi åkte upp i Mori Art Museum som är 52 våningar högt. Man hade en väldigt bra utsikt över Tokyo. Ni ser Tokyo Tower i bakgrunden. Vi hade tänkt åka upp i det men när vi såg det från denna utsikt kändes det lite onödigt. Tyvärr var det lite disigt så man såg inte Fuji, vilket man gjort om det varit klart, men det händer inte så ofta.

Sen gick vi till the National Art Center och tittade på en utställning av Claude Monet. 97 tavlor hade de samlat ihop. Kul att se, men jag önskar jag förstod mer om hur fantastiska de är. Nu kan jag bara säga vilka jag gillar, inte vilka som är bra.

Efter det var vi lite sega så vi åkte till Hibiya-parken och satte oss och myste lite. Hade köpte lite dricka och jordgubbar. Det simmade runt lite sköldpaddor i vattnet, de var så söta. Det fanns även mycket katter, en stackare såg så raggig, vi tror att den blivit överkörd.

I parken står en runsten som skänkts av de skandinaviska länder för att de öpppnat upp flygrutten över någonstans 1957? Runstenen är så klart inte äkta, men det var lite kul att se ändå.

1 comment:

Anonymous said...

haha, roligt! Jag var på Roppongi i Stockholm igår och käkade sushi. Jättegott men jag antar ingenting mot the real stuff. Hälsa mama o papa.