Wednesday, May 09, 2007

Jordbävning

Igår gick vi runt i Ginza och tittade lite. Mycket fina affärer och byggnader. Vi var inne i Sony-byggnaden och tittade på massa elektronik. Kul att se, men TV-apparaterna var lite för stora för att få med sig hem.

På eftermiddagen gav Jimmy och jag oss ut och sprang. Fartlek stod på schemat, men det är verkligen ingen lek. Så jobbigt atts pringa i intevaller. Och ibland tvingade Jimmy mig att springa allt vad jag hade i 20 sekunder. Fy, vad 20 sekunder kan vara länge ibland.

Sen gick vi ut och åt tempura. Denna gången gick det faktiskt riktigt bra för båda. Inga hörs eller jävlars från mamma.

Efter middagen gick vi hem till mamma och pappa och spelade lite kort. Jag vann. Helt plötsligt började det skaka. Det höll på i några sekunder. Men det var nog en väldigt liten jordbävning, för det kändes bara lite värre än att en stor lastbil åkt förbi utanför. Så nu kan jag åka ifrån Japan och vara nöjd. Jag ville verkligen vara med om en jordbävning eftersom jag inte kännt någon förut. Och jag är mycket glad för att den bara var liten och inte förstörde något eller gjorde att man blev rädd.

No comments: