Friday, March 16, 2007

Dr. Ägg

Att Jimmy har blivit doktor vet ju de flesta men kanske inte i vad. Men nu kan jag berätta: i äggkokning. Innan jag kom tillbaka till Japan så pratade vi i telefon och Jimmy sa att han höll på att utforska det ultimata sättet att koka ägg. Jag skrattade lite åt honom, men absolut inte för att jag inte trodde att han skulle komma på det bästa sättet, utan för att han är den enda jag känner som skulle ens försöka. Visst vill man ha bra ägg, men lite chansning är det nog varje gång. Men Jimmy har tagit bort alla moment som kan vara annorlunda från gång till gång. Och faktiskt, äggen är perfekta varje gång.
Så nu går jag i skola hos Doktor Ägg, är snart färdigutbildad äggkokerska. Nåt att skriva i CV:n. =)

1 comment:

Anonymous said...

Jimmy har ju alltid varit cool,men efter hans Ägg expriment är han ju så gott som odödlig:)
Dr Ägg är bäst
Mvh Robert