Wednesday, March 14, 2007

Köttbullar

Ikväll har Pitoyo och Komina varit här på middag. Vi bjöd på köttbullar, potatis, gräddsås och lingonsylt. Det blev riktigt gott, trots begränsad köksutrustning. Vi har ju bara två plattor, vilket kan ställa till problem när man har tre saker som ska tillagas. Vi har bara två vanliga tallrikar så Jimmy och jag åt ur djupa. Vill ju inte köpa nya bara för en gång, eftersom vi inte vill släpa med för myxket saker till Tokyo när vi flyttar dit om två veckor.

Komina gillade gräddsåsen och frågade hur man gjorde. Jag förklarade hur man gjorde den på riktigt men till slut erkände jag. Det var Blå bands färdiga sås. =) Jag är inte så bra på att göra vanlig sås, så jag släpade med mig sås från Sverige. Lite pinsamt.

1 comment:

Anonymous said...

Fuskis!!!!!!!!!!!!!