Friday, March 02, 2007

Framme

Nu är jag äntligen framme i Sapporo efter en väldigt lång resa. Allt gick jättebra förutom att jag var tvungen att öppna min väska i tullen. Han kollade noga mina grejor och visade bilder på knark och frågade om jag hade något olagligt med mig. Kaviar räknas inte dit, va? Mina röda ögon berodde dock inte på knark utan sömnbrist.

När jag kom till Sapporo köpte jag en tågbiljett in till stan och tåget gick direkt så jag hann inte ringa Jimmy som vi bestämt. Men jag ringde från Sapporo station, men han svarade inte. Tur att jag för en gångs skull varit så förutseende och tagit med mig karta, så jag gick till hotellet. Ringde därifrån så efter en stund kom han. Vad mysigt att kramas lite.

Gick ut och åt lite och sen gick vi runt i affärer, allt för att jag skulle hålla mig vaken. Gick som i en dimma, allt gungade. Ungefär som när man varit länge ute på sjön och kommer till land, då känns det fortfarande som om man är i en båt.

Nu är klockan kvart över tre på natten här och Jimmy sover som en stock. Jag har sovit i halvtimmesintervaller, men nu kunde jag inte sova mer. Tänkte att om jag går upp en stund så kanske jag blir trött igen. Vi får se.....

2 comments:

Anonymous said...

Va fina ni såg ut i era "svenska" kläder o vad fint flaggan syntes i TV. Kul att se. Hälsningar "sponsorerna"

Anonymous said...

jag såg er också på teven.......häftigt att se en svensk flagga i Sapporo som det står Oxelösund på,..Anette " hon med den hemska 20-och 50-talsmusiken du vet"