Saturday, March 10, 2007

Melodifestivalen

Jaha, då var det dags igen. Melodifestivalen. Det är nog första gången jag missar finalen. Känns lite konstigt. Försöker titta på bidragen på svt.se men det funkar sådär. Men mamma har lovat att spela in det så jag får se i efterhand.

Och vilka vinner då? Ja, enligt tidningarna blir det the Ark. Jag har ingen aning faktiskt, men de är nog de som har störst chans i ESC. Men både Sebastian och Måns har ju massa fans som säkert kommer rösta. Rent personligt gillar jag Sarah Dawn Finer, hon är fantastisk. Men jag tror inte att hon kommer att vinna och tyvärr tror jag inte att hon skulle ha så stor chans i ESC. Ballader har ju inte funkat på länge.


Så ni som är i Sverige får ta och rösta på er favorit. Men det kanske inte hjällper. Imorgon kommer det ändå stå i tidningarna att fel låt vann och att det var röstkaos. Det är redan uppgjort, eller hur pappa? =)

No comments: